piątek, 16 maja 2014

Kelly New baby sister of Barbie

Od niej wszystko się zaczęło. Pierwsza Kelly z 1994, pojawiła się w zestawie z łóżeczkiem, sukienką na zmianę i mnóstwem drobnych przedmiotów:  kołderka, smoczek, miseczka, butelka, grzechotka, słoiczek z pudrem, szczotka, zabawka itd. Pierwsza Kelly została wypuszczona na rynek w wersji "bladolicej" i AA czyli ciemnoskórej.
Wersję AA czyli afroamerykańską miało większość Kelly przez pierwsze lata ich produkcji. Nie chodziło z pewnością o poprawność polityczną, lecz zwykły rachunek ekonomiczny. Ciemnoskóry odbiorca to potężny rynek w USA, a czy ciemnoskóra mama kupi swojej ciemnoskórej córeczce lalkę, która będzie niebieskooką blondynką? Z pewnością nie, każda mała dziewczynka pragnie lalki podobnej do siebie.
Potem ta tendencja zaczęła zanikać, przez ostatnie lata czyli 2008-2009 Kelly AA jest zaledwie kilka, pojawiają się natomiast skośnookie lalki.
Mattel ponownie wypuścił zestaw na rynek w 1995 i trudno mi ustalić, z którego roku pochodzą moje "bliźniaczki". Cóż, upływający czas pozostawił na nich swoje ślady. Ale mają około 20 lat. Nie pachną też już niestety pudrem, jak obiecuje informacja na pudełku.... 




1 komentarz:

  1. Pierwsza i moja ulubiona, mam jedną z częścią dodatków i bardzo mnie ta mała cieszy <3

    OdpowiedzUsuń

Walking Cat